Oldalak

2010. április 6., kedd

április 1-3-ig


április 3.

A délelőttöm a tennivalós lista szerkesztésével telt, összeírtam mit kell tanulnom ha visszajöttem a szünetről, mit kell hazavinnem és mit kell otthonról hoznom. Közben próbáltam rendet rakni a lakásban, mosogatni, minden elrendezni. Mondanom se kell, hogy ezzel el is telt a délelőtt. Pedig még egy sétát beterveztem, de csúnyán esett az eső, így inkább a tennivalóimat intéztem. A zöldséges rizses ebédem után azonban elindultam a városnak, találkozni a török csporttársammal szokás szerint, mert még mindig nem sikerült végére érni a transporteconomics házi feladatunk végére. Egy nagyon jó kis kávézóban talállkoztunk, ami már lassan a megszokott helyünk lett. Egyszerre érkeztünk és azzal fogadott, hogy láttam-e a szomszédos üzletekben a nagy leárazásokat, mondom nem, mert eléggé siettem, hogy ne késsek el, így összemosolyogtunk, hogy talán nem baj, ha 20 perccel később kezdjük meg a tanulást és kicsit nézelődünk előtte. Végül a nézelődés sikeresen végződött részemről, találtam egy bokacsizmát 5 azaz 5 euroért, nagyon boldog voltam a szerzeménnyel, úgyhogy a tanulás is jobban ment, viccet félretéve sikerült rejtélyes dolgokat megoldanunk. Ezután találkoztunk még pár csoporttársunkkal, mert volt egy kis félreértés a jövő hét vasárnapi párizsi szállással kapcsoaltban, amit végül nem foglaltunk le eddig és persze, hogy elég nehéz most már szállást találni, hiszen egy hét múlva megyünk és Húsvét van, tehát mindenki utazik. Végül sikerült találnunk egy  szállást - reméljük jó lesz és a foglalási procedúra alatt hűségesen kitartott kedvenc laptopkám és nem merült le, pedig szólt, hogy ideje lenne  a töltésnek. Hazafele még bementünk a boltba, vettünk pár sört és pizzát, amit otthon megcsináltunk. Kényelmesen betelepedünk a kanapéra, eszegettünk, iszogattunk és beszélgettünk. Végül a magyar-török történelemnél témakörénél időztünk a legtöbbet. Nagyon jó volt beszélgetni velük, sok mindent tudtam meg a törökök gondolkodásmódjáról Európát, az Uniót és Ázsiát illetően. Az este konklúziója az volt, hogy konfliktusok nagy részét a politika generálja, az embereknek konkrétan természetesen nincs semmi bajuk egymással és békésen megvannak egymás mellett.


április 2.

Ha péntek reggel akkor transporteconomics óra. A "bkv" bérletem tegnap lejárt, így reggel 8-ra gyalog mentem suliba, de ennek ellenére pont időben érkeztem. A múltkori tanulásunk alkalmával összegyűlt egy csomó csomó kérdésünk, így a szünetben megrohantuk a Tanár urat, hogy legyen már a segítségünkre. Ő és egy belga csoporttársunk sokat segített. A 3 beadandók határideje  2 hét múlva van, a húsvéti szünet végén, de szerencsére időben elkezdtük a tanulást, máskülönben esélyünk sem lenne. A kalkulációk nem túl bonyolultak - persze ha az ember rájön, hogy is kezdjen neki. Óra után elsétáltunk a török piacra. Az eladó és az emberek nagyon kedvesek voltak, a törökök itt egy kis közösséget alkotnak. Ezt jó értelemben gondolom. Megkérdezik egymástól, hogy hogy vannak, elbeszélgetnek az időjárásról és arról, hogy mit főzzenek. Ezeket természetesen a barátnőm későbbi fordításából tudtam meg. :) Miután jól bevásárolt, hazacipekedtünk és azon gondolkodtunk, hogy mégsem buta dolog a "bkv" bérlet, bár én most kapásból egy fél hónapig nem használom, úgyhogy ennyi sétát kibírtunk természetesen. Otthon lakótárssal meg még pár csoporttársunkkal összeültünk naptárazni, hogy mikor van szabad időnk és ki mikor utazik valahova. Megállapítottuk, hogy alig maradt szabad hetünk bármit is csinálni közösen, minden héten valaki utazik valahova.
12-kor lakótárs nekiindult Lengyelországnak, a többiek is mentek, ki-ki a maga dolgára, én pedig a banakba. Ami zárva volt. Tehát azz ország legnagyobb bankja péntektől hétfőig zárva van Húsvét miatt. Ez igazából azért volt meglepő, mert sok jelét nem láttam annak, hogy itt komolyan vennék a Húsvétot. Nem látok sok dekorációt, az üzletekben sincsnek tojáshegyek, sonkát nem is láttam, a csokinyuszit pedig úgy kell vadászni, de nem nagyon van. Szóval a bankot nem sikerült elintéznem, így hazamentem és aludtam 2 órát. Miután kipihentem magam, a profi - tényleg az  - listámmal elindultam 3 különböző helyre ajándékokat venni. Mindent sikeresen megvásároltam, volt ami helyett természetesen valami jobbat találtam, így végül mindent beszereztem. Nagy ügyesen hazabalanszíroztam a cekkereimmel :) a lődőrgő, shoppingoló tömeg között. Épp csak lepakoltam, amikor elkezdett zuhogni az eső. Mázlim volt. Este a tanulnivalóimat rendezgettem az új mappáimba és listát készítettem, hogy mik a házi feladaim. Az este további része skype maratonnal telt, valamint megtaláltam az egyik kedvenc sorozaton összes évadát angolul, ráadául olyan verzióban, hogy nem kell letölteni, hanem anélkül lehet nézni, így nem terheli le az amúgy is kiszámíthatatlanul működő internetünket.


április  1.

Német órán cikkeket olvastunk a hamburgerről, a pizzáról és társaikról. Megtudtuk a legendáikat és hogy hogyan keletketek valójában. Végülis egész érdekesnek volt mondható, bár annyira azért mégsem kötötte le a figyelmemet, mert kitaláltam, hogy túrógombócot fogok csinálni ebédre. Ez később így is történt, bár porból csináltam nagyon finom lett, kis aranyos gombóckákat gyártottam. Lakótársnak is nagyon ízlett, a tálalásnál a porcukrot kristálycukorral oldottam meg, a tejfölt pedig joghurttal pótoltam. Épp csak végeztünk, mikor jött az egyik spanyol, lakótárs matracát hozta vissza, amit múltkor kért kölcsön a haverjai számára. Teljes gőzzel beindult, hogy jönnek a barátok látogatni minket, Erasmusosokat. :).
Délután megint tanultunk a török lánnyal, próbáltunk rájönni, vajon hogyan kezdjünk neki a feladatoknak, de emellett jót beszélgettünk. Este elkezdtem listát készíteni az elkövetkező napok tennivalóiról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése