Oldalak

2010. február 19., péntek

BRÜSSZEL 02.19.

Reggel megpróbáltam "halkan zacskózni", vagyis csendben felkeltem, megreggeliztem, míg lakótársam és vendége aludtak, majd elindultam BRÜSSZELBE. Nagy nehezen megtaláltam a vonatot és 45 perc alatt begördültem a főpályaudvarra. Itt várt már rám kedves bátyám volt osztálytársnője, aki az idegenvezetőm volt ma. Nagyon kedvesen fogadott, sétáltunk a városban,  megmutatta a fő látnivalókat, csináltam sok fényképet. Egy hangulatos csokiboltban megkávéztunk és jót beszélgettünk. A város számomra abszolút pozitív csalódás volt, nyüzsgő nagyvárosra számítottam, tömegre és nagy üveges felhőkarcolókra. E helyett  az épületek többsége egy-egy remekmű és ezek összhatása páratlan. Őszintén szólva nem is mertem semmire számítani, mert az hiszem ez (is) az a város, amiről megoszlanak a vélemények. Bár ha belegondolunk, hogy Brüsszel - Belgium, és  az Európai Unió fővárosa, akkor csak nem lehet egy csúnya város.

Az alábbiakban láthattok pár képet Brüsszelről - ígéretemhez híven megpróbáltam utánanézni a pontos neveknek.

Első állomásunk volt a Cathedrale des Saints Michael et Gudule templom:







A Galeries Royales de Saint-Hubert egy zárt, árkádos bevásárlóutca az eső miatt, majdnem olyan, mint a londoni Covent Garden:




Csipkebolt Brüsszelben:



A Manneken-Pis (pisilő kisfiú) és az "ellenszobor", a pisilő kislány:





A királyi palota. A király nem itt lakik, bár állítólag, ha fel van húzva a zászló akkor itthon van.... talán látott az ablakból :)



Túránk lassan a végére ért, mivel kedves idegenvezetőm babát vár, így fárasztó volt neki az egész napos gyaloglás, de én sem ellenkeztem, amikor beültünk egy pékségbe szendvicset enni és kicsit ücsörögni. Nagyon jól éreztem magam, a város tényleg nagyon tetszett és jól elbeszélgettünk. Hazafele a vonatút csak 20 perc volt, mire elhelyezkedtem a meleg vonaton már szálhattam is le. Átfagyva értem haza, sajnos egész nap fújt a szél és lógott az eső lába, így boldogan kucorodtam be kedvenc fotelomba egy nagy bögre meleg mézes teával és a laptopommal. Innen természetesen 10-kor ki lettem robbantva, elindultunk a Profba, de a szokásos cseresznyés sör után éjfélkor asztalt bontottunk mind a négyen és hazafele vettük az irányt.










1 megjegyzés:

  1. Nahat milyen nagy utazo lettel! Nagyon szuper lehetett, olyan jo volt olvasni a reszletes blogot! Mire hazajossz johetsz hozzank is borsofozeleket fozni :-) E

    VálaszTörlés