Oldalak

2010. március 2., kedd

március 1-10



















március 10.

Reggelt fitten ébredtem és nekiláttam takarítani, mosogatni, porszívózni, mert vendéget várok a hétvégére. :) Mire mindennel végeztem gyors smink, öltözés és loholás marketing órára. Ma 2 előadásom volt 5 órán keresztül ugyanazzal a tanárral, szünet nélkül, de szerencsére pár perccel korábban fejezte be az órát, így elszaladtunk az egyik török csoporttársammal a kantinba, a kávét csak "take away" formában vettük és az óra alatt iszogattuk. Elmentem boltba még pár dolgot venni, majd itthon befejeztem a takarítást. Utána hajmosás, körömlakkozás, "mit vegyek föl az operába?" Végül magassarkúra, szoknyára és az itt vásárol fölsőmre esett a választásom. Az Opera szerencsére a szó szoros értelmében az utca végén van, úgyhogy időben odatipegtem. Megkaptuk a jegyeinket és felcsattogtunk a 4. emeletre az utolsó előtti sorba, jó meredek volt, félig egy oszlop is volt előttem, de a lényeget láttam.

Pár szó az előadásról:
A Don Carlost láttuk, jó, hogy előte elolvastam miről szól nagyvonalakban, de így sem volt könnyű persze megérteni. A nagyobb problémám természetesen a díszlet hiánya volt, amihez már kezdek kicsit hozzászokni. Azt hiszem lehet általánosítani, hogy Kelet-Európában sok díszletet használnak, Nyugaton pedig - mint az Aidában megfigyeltük Németországban - az össz díszlet egy IKEA kanapé volt. A Don Carloshoz képest az, túldíszített volt. Itt ugyanis csak fehér fal volt, rengeteg ajtóval, az elején pedig egy kályha.... Természetesen az ágyjelenet itt sem maradt el, de kultúráltabb volt a színpad közepén lévő matracon. A szünet egy órás volt, mert közben a színészek előadtak egy másik darabot, magas asztalok mellett énekeltek pohárral a kezükben. A darab így végül fél 7-től fél 12-ig tartott. Annak ellenére, hogy nehéz volt megérteni jó volt, nagyon  tetszett, örülök, hogy itt is voltam Operában. 


március 9.

Délelőtt környezet management óra volt, amire csak "hobbiból" mentem be, erre amikor rájött a tanárnő teljesen le volt nyűgözve. Én pedig a kantinban elfogyasztott lazactól, ami bundába volt csomagolva, de  utána a tiramisu nem volt annyira tuti, így el is határoztam, hogy a héten  fogok gyártani egy jobbat. A hirtelen jött operalátogatásnak volt ám még egy ára, délután segítettünk a koordinátorunknak székeket pakolni 4 teremben. Az opera előtt tartanak egy előadást a külföldieknek, akik Európa színházait járják, de mivel volt több jegy, így mehettünk mi is színházba velük. Miután jól kigyúrt lett a karunk a sok pakolástól, gyalog jöttem haza a kis utcákban, az idő nagyon szép volt és útközben sok új helyet fedeztem föl. Itthon aztán aludtam 2 órát, miután meglehetősen bambán ébredtem, az egyetlen motiváció az elindulásra az volt, hogy csokizóba mentünk :). A hely szuper, kis edényekben van olvasztott csokoládé és rá lehet bökni, hogy melyiket szeretném. Végül az édes fekete csokira böktem, forró kávéval. A csokizó után sétáltunk egyet a városban. Este 7 volt, de még világos, nagyon örültem, hogy hosszabbodnak a nappalok. Elsétáltunk a városi parkba is, ha jobb idő lesz szerintem gyakran fogok arra járni.


március 8.

Uraim, tessék emlékezni, ma Nőnap van és be kell valljam, semmi meglepödés nem ért... de köszönöm azoknak akik köszöntöttek :)

Az angol óra kicsit önbizalom romboló volt számomra, egyik csoporttársam brillírozott, végülis elég sok olyan dolog volt, amit én eddig még nem tanultam, de majd most megtanulom és máshol brillírozok vele remélem. A hétvégén raviloit ettem 2 napig, mert elég sok volt a dobozban. Ma óra után elmentünk a kantinba enni, na ki találja ki mi volt az ebéd?? Azaz. Ravioli. Egész finom volt, úgyhogy nem éltem meg tragédiaként, ráadául megszereztem az utolsó isteni csokis sütit. Nagyon jó volt, sajnos nem fotóztam le, de csokis piskóta, csokikrémmel, kakaóporral a tetején és csokiforgáccsal .... hmmmm, gondolom most mindenki nyúl a csokisdoboz után :) Délután holland órán gyakoroltuk a különböző zöldségek neveit memóriakártyával, nagyon izgi volt, hogy vajon hol rejtőzik a zeller :). Itthon időm maradék részét tanulgatással töltöttem. Este pedig kaptam egy emailt a koordinátorunktól, hogy szerdán lehet menni Operába, Don Carlost nézni (5 felvonás, upsz),nagyon örülök neki, terveztem már színházazást, de nem könnyű megszervezni, úgyhogy azt hiszem ez a tökéletes befejezése a napnak. :)


március 7.

10 órányi alvás után kipihenve ébredtem. A nap nagy része tanulással telt, így most este elégedetten blogolok. Délután jutalomképpen - hogy terv szerint haladtam a tanulással - sétálni indultam. Gyönyörű volt a folyópart, bár szemlátomást 4 méterrel alacsonyabb volt a vízszint, nem tudom miért. Van egy nagyon érdekes úszómű, amin lehet sétálni és ezt tudják állítani víz szintjének megfelelően, de azt hiszem jobb, ha képpel szemléltetem:














Leültem egy padra, a nap kellemesen sütött, de ereje nincs még persze, annál inkább a szélnek. De ha sikerül találni egy szélvédett helyet, akkor nagyon kellemes az idő. A főtér is egyszeriben megelt asztalokkal, székekkel, nem is volt üres hely, mindenki vidáman élvezte a napsütést. 


Végül a szokásos vasárnap is nyitva tartó kávézómba mentem. Leültem egy asztalhoz kötelező irodalmat olvasni. Körülöttem csupa diák gondterhelt arccal angolul csevegve, laptopokkal és jegyzethalommal körülvéve. Azt hiszem eredményesen telt a hétvége, sikerült valamennyire utolérni magamat.


március 6.


A délelőtt nagyon hasznos ügyintézéssel telt. Ennek egyik oka az volt, hogy gondosan listát készítettem. Először is elmentem a közeli templomba, amit nyitva találtam. Itt meg kell jegyeznem, hogy ha a templom előtt egy Alfa Romeo parkol, akkor nyitva van a templom, gondolom a pap jár ezzel :).Múltkor le volt zárva egy része, így  most láttam csak, hogy az egyik mellékhajóban van egy olyan szobor, amit Svájcban, Einsiedelnben láttunk.

Ezután elmentem a mobil szolgáltatóhoz, feltölteni a telefonkártyámat, majd a pályaudvarra egy pékségbe tonhalas szendvicset enni, erre már 3 hete vágytam. Nagyon élveztem a délelőttöt, a nap sütött, igaz a szél fújt, de hangulatos volt a főutca. Majd irány a bolt, pár dolgot venni kellett, mert vasárnap zárva van. Épp az almákat válogatom, amikor valaki rámköszön. Ez a valaki a lakótársam volt, aki eddig cipőt próbált keresni magának sikertelenül. Így a vásárlást együtt fejeztük be. Hazafele próbáltuk átverekedni magunkat a tömegen, mindenki kezében 2-3 zacskó, a különbözü világmárkák nevével fémjelezve, az enyémben a bevásárlószatyor és egy giga kiszerelésű WC papír :). Délután pihentem, tanultam, este pedig elmentünk az egyik csoport társunkhoz filmet nézni. A címére nem emlékszem de jó film volt, sokat nevettünk, chipset és marcipános sütit ettünk, valamint söröztünk. 



Szegény srác eléggé a világ végén lakik, úgyhogy nagyon örült nekünk. Újfent megállapítottam, hogy minden relatív, nagyon jó kis lakásban lakom, nem panaszkodom.

március 5.

Mint említettem, korán kellett kelni, így egy kis üvegbe kávét főztem, bedobtam egy almát a táskámba és indultam is. Óra után el kellett mennem a koordinátorunkhoz az egyik török lánnyal. Mivel nem volt az irodájában, közölték velünk, hogy egy óra múlva jöjjünk vissza, ez a tipikus "várni sok, valamit csinálni kevés idő", végül elmentünk a kantinba kávézni és mozzarellás szendvicset enni. Miután elintéztük az irodában a dolgunkat hazajöttem és ledőltem aludni. Pont elaludtam, mikor csöngetnek, felébredtem, de gondoltam, biztos csak álmodtam, de ekkor újra csöngetnek. Mire feltápászkodtam és kimentem, mondanom se kell, hogy senki sem volt az ajtóban, csak a folyosón egy cetli. Ügyesen megfejtettem, hogy csomagot kaptam a postáról. Eszembe jutott, hogy otthon mennyivel macerásabb elmenni a postára, ki tudja mikor van ott a csomag stb, így felkaptam a kabátomat és papucsban kirohantam az utcára a postás autó után :). Abban 2 fiatal srác ült, majd miután lobogtattam a papírt, ők az útlevelem után érdeklődtek, na mondom az nincs, most ugrottam ki az ágyból, erre a válasz cask annyi volt, hogy "itt írd alá" :). Boldogan hazajöttem a csomagocskámmal, amit kedves barátnőmtől kaptam és azonnal kibontottam. Tartalma: 2 májkrém, 2 zacskós tészta, 1 szakácskönyv, 1 kedves rajz a feladókról és 1 császármorzsa. Mivel ez utóbbit kicsit megviselte az utazás és kiszakadt a sarka, kénytelen voltam este megcsinálni :). Szerencsére volt még baracklekvárom otthonról. Íme az eredmény:





március 4.

A reggel email írással kezdődött, itt is Boldog szülinapot kívánok az ünnepeltnek :).

Egy német óránk volt, a tanárnő szokásosan fél órát !!!! késett. Na jó van egy kislánya, meg dugó volt, nade állandóan késik, kicsit bosszantó. Órán ismételtünk, a házim is nagyjából jó lett. Utána lakótársat elkísértem könyvtárba, hazajöttünk, raviolit főztem, reszelt sajttal, majd aludtam egy jót. Este átjött pár csoporttársunk, kicsit késtek, amíg vártunk rájuk olvastam a Flanders Today nevű újságot



majd éjfél körül nekiindultunk felfedezni az a szórakozóhelyet, amit pár hete meg szerettünk volna ismerni, csak mindig volt valami más program, itt pedig csak csütörtökönként van nagy buli, úgyhogy ekkor érdemes menni. A hely tetszett, nem volt annyira füstös és zsúfolt, mint a többi. Fél 3-kor viszont haza fele vettem az irány, másnap fél 7-kor kelnem.



március 3.

A marketing óra csak 10-kor kezdődik, így a reggel kényelmesen telt, útközben még a postára is el tudtam menni. Az előadás 3 órás, de nagyon élveztem, amikor pedig kérdezett a Tanár Úr, egész értelmesen válaszoltam a magyarok vásárlási szokásaival kapcsolatban és hogy mikor kötnék életbiztosítást. Utána még 2 óra volt ugyanezzel a tanárral, úgyhogy abszolút megérdemeltük az ebédet a suliban, ami rántott sajt volt :) majd ettem egy sütit, ránézésre eszterházi volt, a tésztája inkább olyan volt mint a krémesé, de ízlett. Transporteconomics-on mindenki használja a könyvét (belga diákokkal vagyok, egy török csoportársammal vagyunk csak külföldiek ezen az órán - nagyon szuper) csak nekünk nincs, 70 euro..... Végül a tanár úr megszánt minket és odaadta az övét, ami előző kiadás de változatlan és mondta, le is fénymásolhatjuk vagy használhatjuk és a szemeszter végén visszaadhatjuk vagy meg is tarthatjuk, szerintem ez nagyon rendes volt tőle, teljesen le voltunk döbbenve. Délután elmentem gyömbért és citromot venni, kicsit fáj a torkom, így ipari mennyiségű teát főztem, német leckét csináltam "skypos segítséggel" majd aludtam.



március 2.

Fél 7-kor keltem, te jó ég azért ettől el vagyok szokva. "Halkan zacskóztam", majd elmentem suliba, próbáltam nem felébreszteni lakótársat, aki még a tegnapi 9 órás utazást próbálta kipihenni. Ma volt először Personality update óránk, 9-12-ig. Hihetetlen, mennyire fárasztó volt, sokan kellett állni és egyfolytában koncentrálni a gyakorlatokra, illetve arra, hogy a másik mit mond. Óra után a csoporttársaimmal sétáltunk egyet, ragyogó napsütés volt - az első igazán szép nap itt!! Majd elmentünk a pályaudvar környékére kávézni és sütizni. Nagyon jól éreztük magunkat, minden finom volt, a társaság pedig jó. Hazafele elmentem bérletet venni a villamosra, mert észre sem vettem, eltelt egy hónap és bizony lejárt.
Délután jött a tulaj, végre el tudtuk intézni a szerződést, eddig hiányzott a diákigazolvány szám, de mostmár ez is megvan. Kis pihi után elmentem a folyópartra, ami szokatlanul hullámzott, persze rögtön leszűrtem, hogy ez nem átlagos hullámzás, hanem itt bizony egy hajó járt. Kicsit várakoztam és végül láttam pár hajót, persze ezek inkább uszályok, teherhajók voltak, a HSZ szerint azt hiszem tolt kötelékek :) 




Hazafele vettem kávét meg pár apróságot. Az este csendesen, olvasgatással "gépezéssel" telt.



máricus 1.

Reggel időben érkeztem angolra, ez eddig nem igazán sikerült. Az órát élveztem és volt egy pár jó hozzászólásom. A suliban ebédeltem a csoporttársaimmal, közben pedig tanultam a holland tesztre. Szerencsére nem volt túl nehéz - de ehhez persze kellett az, hogy sokat tanultam rá. Hazafele azon gondolkodtam, mit fogok ide írni, hiszen gyakorlatilag semmi sem történt ma.
Ám ekkor beléptem az ajtón és egy borítékot találtam, rajta a nevemmel :). Egyik kedves barátnőm küldött nekem 2 képeslapot Budapestről. Nagyon örültem neki, megállapítottam, hogy képeken egész szép a városunk. Majd a megszokott mozdulattal kinyitottam a laptopomat és ekkor észrevettem, hogy nincs internet. Hoppá, márpedig holnapra van feladatom, amit nem ártana megcsinálni. Na első gondoltom volt, hogy szólok a szomszéd francia lánynak, aki a csoporttársam, de nem válaszolt az sms-emre. Délután 5-kor mihez kezdjek, hova menjek, ahol van internet?? Végül átcsattogtam egy török csoporttársamhoz, hogy nála letöltsem a tanulnivalót, feltegyem a pendrive-omra, majd itthon kinyomtassa. No természetesen miután ezzel végeztünk csacsogtunk, kaptam török teát és süteményt (puff) és egy igazi török esküvő képeit nézegettük. Egyszer csak sms, a lakótársam jelezte, hogy 2 óra múlva itt van, úgyhogy én is hazafele vettem az irányt. Miután elkezdtem csinálni a házit természetesen visszajött az internet, kb. 6 órányi kimaradás után, de ha nincs ez a kis probléma, akkor nem telt volna ilyen jól az este. Végül lakótárs is megérkezett, egy bőröndnyi ennivalóval, úgyhogy sajttortával ünnepeltük megérkezését éjfél után :)

2 megjegyzés: