Oldalak

2010. március 26., péntek

OOSTENDE 03. 25.

március 25. Oostende

Újabb tanulmányi kirándulás a Flamandos óra keretében. Ezúttal úticélunk Oostende volt, egy tengerparti kikötőváros. Régen a belga királyoknak volt a nyaralóhelye.
Először megtekintettük a katedrálist:

majd a tengerpartot:

Itt megfigyelhetőek betonból olyan építmények, mint a fekvőrendőr. Ez azt a célt szolgálja, hogy megvédje a tengerpartot az apály-dagály pusztító hatásától:

Tudni kell, hogy ez nem olyan, mint a horvát tengerpart, inkább olyan mint a romániai. Szóval nem igazi beach, úszni sem lehet csak bizonyos helyeken. Inkább tengeri hajókat láttunk, amikkel Anglia felé lehet menni, illetve halászhajókkal.

A kikötő mellett található ennek eredményeként a halpiac:

Természetesen van egy dokk is, vitorlásokkal, de miközben nézegettem a hajókat és a dokkot kicsit felértékeltem a "lepukkant" balatoni kikötőket. Azok kicsit barátságosabbak talán. Délben kaptunk egy kis ebéd szünetet, persze fél órás hezitálás, hogy hol együnk, a többség mekizni ment, mi négyen lányok elmentünk egy kávézóba és meleg almás pitét ettünk vanília fagyival és tejszínhabbal, mellé karamellás kávé, ki éhes? :) Valami mennyei volt:

Délután 2 múzeum volt programon, megnézegettük, de egyrészt pilledtek voltunk, másrészt annyira nem nyerte el a tetszésünket a modern művészet.

Kaptunk a múzeumban is fél óra szabadidőt, majd az volt megbeszélve, hogy miután végeztünk találkozó a kávézóban, mit ne mondjak 10 perc után mindenki a kávézóban volt - a koordinátorunk ért oda elsőnek, mint kiderült :) Hazafele utolért minket a beharangozott eső.

Azért még megnéztük a Mercatorship-et, ez egy nagyon híres felfedező hajó volt, Mercator pedig az Atlasz feltalálója:

Este találkoztunk pár csoporttársunkkal, de megint nem sikerült bejutni egy szórakozóhelyre, most nem az én barátnőm miatt, hanem az egyik spanyol  barátait nem engedték be. Igazából nem tudom minek "feszkóznak", eddig úgy gondoltunk, hogy kell személyi, hogy elmúltál 18 és diákigazolvány, hogy tanulsz valahol. Végülis csak nemzetközi vagy helyi diákigazolványt fogadnak el, semmi  mást. Megállapíottuk, hogy itt minden héten gond lesz a valakik barátai miatt.

1. Hugi!
    Egy tipp.Ha kikötőben vagy,mindig ott egyél,mert ott mindig friss a hal.
    A modern művészettel én is így vagyok... :))))

2. Látod, a múzeumban én próbáltam részese lenni az alkotásnak :)
    Igen, a hal lemaradt, így be kell érnem a tonhalkonzervvel mára :)